16 July 2011

Η ιστορία του Κοσμήματος part1

Τα πρώτα κοσμήματα που φόρεσε ο άνθρωπος χάνονται στο βάθος της προϊστορίας καθώς υπολογίζεται ότι πρωτοφορέθηκαν 40.000 χρόνια πριν. Οι λόγοι που ώθησαν τον άνθρωπο στην σύλληψη της ιδέας του κοσμήματος είναι η προσέλκυση του άλλου φύλου, ο καλλωπισμός και σε κάποιες περιπτώσεις για λόγους φύλαξης από το κακό (φυλαχτό) και οι υπερφυσικές ιδιότητες του κοσμήματος. Τα πρώτα κοσμήματα ήταν φτιαγμένα από ανεπεξέργαστα υλικά όπως για παράδειγμα δόντια ζώων, όστρακα, καρποί, κουκούτσια ή ακόμα και πέτρες.
Η κατασκευή των πρώτων χρυσών κοσμημάτων όπως είναι φυσικό έγινε σε χώρες όπου ο χρυσός αφθονούσε. Ο κυρίαρχος ρόλος της Ασίας και της Αιγύπτου στη κοσμηματοποϊα οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος σε αυτόν τον παράγοντα. Ο χρυσός ήταν ανέκαθεν κάτι μαγικό, αφού είναι άφθαρτος και η λάμψη του αθάνατη. Αυτές οι ιδιότητές, έκαναν τον άνθρωπο να τον θεωρεί υπερφυσικό και πολύτιμο, και να θεωρεί ότι ο κάτοχος απολαμβάνει την αθανασία και την αιωνιότητα.
Πολλοί αρχαίοι λαοί άρχισαν την κατασκευή κοσμημάτων χιλιετίες πριν, όπως οι Αιγύπτιοι, οι Έλληνες, οι λαοί της Μεσοποταμίας και αργότερα οι Ρωμαίοι.


Αρχαία Αιγυπτος

Οι Αιγύπτιοι, λόγω της αφθονίας χρυσού στην ευρυτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αφρικής, φαίνεται ότι κατασκεύασαν πρώτοι χρυσά κοσμήματα την περίοδο 5000-3000 π.Χ. Τα Αιγυπτιακά κοσμήματα χρησιμοποιήθηκαν για τον συμβολισμό κοινωνικής και θρησκευτικής δύναμης καθώς επίσης και για την συνοδεία νεκρών.
Οι αιγύπτιοι προτιμούσαν τον στολισμό των κοσμημάτων τους με χρωματισμένο γυαλί παρά την αφθονία πολύτιμων πετρών στην περιοχή τους. Σημαντικό επίσης θεωρείται ότι τα αρχαία χρυσά Αιγυπτιακά κοσμήματα είχαν διάφορα χρώματα, ανάλογα με το συμβολισμό που ήθελαν να τα προσδώσουν όπως για παράδειγμα τα κοσμήματα που φορούσαν οι μούμιες έπρεπε να έχουν κόκκινο χρώμα όπως προέβλεπε η θρησκεία τους.



Μεσοποταμία

Η κοσμηματοποιϊα στην Μεσοποταμία χρονολογείται περίπου από το 4000 π.Χ. με μεγάλα κέντρα παραγωγής κοσμημάτων τις πόλεις Sumer και Akkad. Η μεγαλύτερη ανακάλυψη όμως έγινε με την ανεύρεση του βασιλικού νεκτοταφείου της Ουρ, το οποίο χρονολογείται γύρω στα 2900 - 2300 π.Χ. και στο οποίο βρέθηκαν κοσμήματα και στολίδια από χρυσό, ασήμι και πολύτιμες πέτρες.
Τα κοσμήματα της Μεσοποταμίας κατασκευάστηκαν στην πλειονότητα τους από λεπτά φύλλα χρυσού, διακοσμημένα με πολύχρωμες ημιπολύτιμες πέτρες όπως αχάτες, λάπις, ιάσπις και άλλες.


Αρχαία Ελλάδα
Η ιστορία του Ελληνικού κοσμήματος ξεκινά πολλές χιλιετίες πριν, με τη χρησιμοποίηση ορυκτών και οργανικών στοιχείων και εκτείνεται έως και σήμερα με αξιόλογη παραγωγή μοναδικών κοσμημάτων. Τα πρώτα αρχαιοελληνικά χρυσά κοσμήματα θεωρείται ότι κατασκευάστηκαν γύρω στο 1500 π.Χ. αν και υπάρχουν πολλές ενδείξεις για αρχαιότερα κοσμήματα που κατασκεύασε ο Μινωικός πολιτισμός. Η μεγάλύτερη παραγωγή κοσμημάτων παρατηρήθηκε στην Μακεδονία, όπου υπήρχαν χρυσορυχεία με μεγάλη παραγωγή.
Το κόσμημα από τα αρχαία χρόνια έως και σήμερα είναι πολύ δημοφιλής στην Ελλάδα. Οι αρχαίοι έλληνες θεωρούνται ως ο λαός που φορούσε περισσότερο κοσμήματα. Το κόσμημα στην αρχαία Ελλάδα φοριόταν κυρίως σε δημόσιες εμφανίσεις και σε κοινωνικά και θρησκευτικά δρώμενα από μεγάλο μέρος του πληθυσμού, σε αντίθεση με τους άλλους λαούς που μόνο λίγες τάξεις είχαν αυτό το προνόμιο.


Brought to you by Golden Deal

15 July 2011

Η κατάσταση που διαμορφώνεται στη Νέα Αγορά

Η ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας και κυρίως του δυτικού κόσμου χαρακτηρίζει έντονα την εποχή μας, μία κατάσταση που η αιτιολογική της προσέγγιση είναι συγκεκριμένη.

- Προσφορά πολύ φθηνών προϊόντων στην παγκόσμια αγορά από αναδυόμενες νέες αγορές, (Κίνα, Ινδία κλπ), που ενσωματώνουν υπεραξίες κόστους παραγωγής.

- Ωρίμανση και γήρανση των δυτικών προϊόντων, ως προς τις υπεραξίες που διέθεταν έως σήμερα.

Η έλλειψη καινοτόμων ή νέων προϊόντων στις αγορές, με εξαίρεση τον κλάδο των Επικοινωνιών, αδυνατούν να δημιουργήσουν ποσοτικούς κύκλους κατανάλωσης, με αναπόφευκτο αποτέλεσμα την Ύφεση.

Βρισκόμενη η κατανάλωση σε παγκόσμιο επίπεδο, επί μακρόν, σε ποιοτικούς κύκλους που παρατείνουν τη ζωή των προϊόντων που διατίθενται στην αγορά, έχουν κουράσει το καταναλωτικό κοινό που διψά για νέα προϊόντα.

Η Αμερικάνικη και Ευρωπαϊκή Αγορά εσωστρέφονται προσπαθώντας κυρίως να διαχειριστούν τις μονάδες κόστους του υπάρχοντος μοντέλου οικονομίας, κάτι το οποίο τις φέρνει σε μειονεκτική θέση σε σχέση με την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών από τις αναδυόμενες αγορές της Κίνας, της Ινδίας κτλ., που διαθέτουν ως κύριες υπεραξίες, τόσο την ποσοτική όσο και την φθηνή παραγωγική διαδικασία των προϊόντων τους.

Τα τραπεζικά προϊόντα αλλά κι όλα τα παράγωγα υπεραξιών που μπορεί να ενσωματώσει ένα οικονομικό μοντέλο όπως χρηματιστηριακοί τίτλοι, παράλληλες αγορές, κι οποιεσδήποτε υπεραξίες (παραγωγής, διάθεσης & κατανάλωσης) καταρρέουν σε καταστάσεις ύφεσης. Άλλωστε, ήταν και τα επίπεδα της οικονομίας που πρώτα έδειξαν τα σημάδια κούρασης.

Η παγκόσμια οικονομία ανεξαρτήτου μοντέλου διέρχεται χρονικά από τέτοιου είδους κύκλους, ανάπτυξης και ύφεσης. Όπως στις αρχές του 1900 με την βιομηχανική επανάσταση στα τέλη του 20ου αιώνα με την ηλεκτρονική επανάσταση κ.α.

Στο παγκόσμιο σκηνικό των αγορών διαφαίνονται κάποιες νέες τάσεις που πιθανόν να δημιουργήσουν μια νέου τύπου "επανάσταση" που θα ήταν ικανή να συμπαρασύρει ανοδικά την οικονομία. Παρατηρούμε μια δυναμική τάση στον κλάδο της ενέργειας όπως και τη δυναμική του κλάδου των επικοινωνιών.

Οι συνθήκες της Ευρωπαϊκής Αγοράς, οι οποίες λειτουργούν βασιζόμενες σε έναν κύκλο οικονομίας που πρακτικά έχει κλείσει, αδυνατούν να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες συνθήκες, με εξαίρεση παραγωγικές βάσεις χωρών όπως της Γερμανίας που συνεχίζουν να είναι ανταγωνιστικές στο Παγκόσμιο Προσκήνιο, ενώ ταυτόχρονα χώρες οι οποίες δεν διέθεταν την οργάνωση ή την παραγωγή και διάθεση ισχυρών "brands" στην παγκόσμια αγορά όπως η Ελλάδα, δείχνουν να μην έχουν καμία ελπίδα.

Η Εξωστρέφεια σε όλα τα επίπεδα συντελεί στην Ανάπτυξη.

Με τον όρο "εξωστρέφεια" έχει ταυτιστεί η ανάπτυξη και η ευημερία.

Οι εξωστρεφείς αγορές, οι ανταγωνιστικές αγορές, οι αγορές με θετικά ισοζύγια, οι αγορές που καταναλώνουν προϊόντα με υψηλές υπεραξίες, οι κοινωνίες που ευημερούν, οι άνθρωποι που δημιουργούν, είναι έννοιες ταυτόσημες.

Η έννοια της εξωστρέφειας, η οποία διατυπώνεται πολλάκις και βρίσκεται στον λόγο πολλών, δεν είναι μια αφαιρετική έννοια. Πρόκειται για άνυσμα συγκεκριμένης ροής "από μέσα προς τα έξω". Επιτυγχάνεται, δε, με συγκεκριμένα βήματα κι οχι θεωρητικές προσεγγίσεις. Ξεκινώντας από τη θεώρηση του μισογεμάτου ή μισοάδειου ποτηριού και το αν κανείς μπορεί να πετύχει ή όχι. Η εξωστρέφεια είναι μια συνεχής διαδικασία επιβίωσης και κατ'επέκτασην επιτυχίας σε προσωπικό, κοινωνικό κι οικονομικό επίπεδο. Βασιζόμενη σε μια συνταγή που τείνει να ευθυγραμμίσει άτομα και ομάδες σε ευημερία, διαχειριστικά μοντέλα επιχειρήσεων και αγορών σε οικονομική ευμάρεια, κράτη και μεγάλες γεωγραφικές περιοχές σε θετικά ισοζύγια.

Στις συνθήκες μιας τέτοιας αγοράς τα επιχειρηματικά μοντέλα που δημιουργούνται και τείνουν να επικρατούν των υπολοίπων είναι συγκεκριμένα. Ανεξαρτήτως δε μεγέθους ή δραστηριότητας, υποστηρίζονται από μηχανισμούς, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις αλλαγές της αγοράς και να χειρίζονται επαρκώς και το εξωτερικό περιβάλλον, (καταναλωτές), αλλά και τις εσωτερικές τους δομές.

Τα δύο βασικά μοντέλα που θα επιβιώσουν τα επόμενα χρόνια είναι:
- Multinational (Πολυεθνικών εταιριών ικανών να επιχειρούν σε πολλές περιοχές του πλανήτη διαθέτοντας κεφαλαιακή επάρκεια, Know How, οργάνωση και δομή, ικανοποιώντας μαζικά περιοχές των αγορών που δραστηριοποιούνται)

- Boutique, με μέγιστο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα την υπερεξειδίκευση, για την κάλυψη κενών στις κατηγορίες αγοράς που δεν καλύπτουν οι πολυεθνικές αλλά και την κάλυψη αναγκών σε target group που δεν απευθύνονται οι πρώτες.

Και τα δύο μοντέλα, στα πλαίσια της επιχειρησιακής διαχειριστικής ικανότητας και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, θα χρησιμοποιούν ειδικές τεχνικές management και συγκεκριμένα είδη marketing για να διαχειρίζονται βασικά τη μέγιστη τοποθέτησή τους στο μυαλό του καταναλωτή.

Στη Νέα Αγορά που διαμορφώνεται, δεν αρκεί να είναι κάποιος καλός επαγγελματίας, (γιατρός, δικηγόρος, έμπορος, υδραυλικός, κλπ). Αυτό που κυρίως διαχειρίζεται, δεν είναι το προϊόν το οποίο προσφέρει, αλλά το πώς, πότε και σε ποιους το προσφέρει.

Σε μια εποχή όπου ο ποιοτικός κύκλος της αγοράς βρίσκεται πλέον σε ύφεση, υπάρχει μόνον ένας τρόπος επιβίωσης, που εμπεριέχει δύο βασικές στρατηγικές.

Η πρώτη έχει ως χαρακτηριστικό της γνώρισμα την καινοτομία, η οποία μοιραία δημιουργεί έναν ποσοτικό κύκλο κατανάλωσης. Η δεύτερη, εφαρμόζοντας μηχανισμούς διαχείρισης του κόστους και οικονομίες κλίμακας, έχει τη δυνατότητα να χειριστεί ποιοτικούς κύκλους προϊόντων που βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης.

Έχοντας ως κοινό παρονομαστή τον επαγγελματισμό, και οι δύο στρατηγικές επιβίωσης απαιτούν εξειδικευμένη γνώση, συγκεκριμένα διαχειριστικά εργαλεία και κατάλληλα εκπαιδευμένους ανθρώπους για να στελεχώσουν αυτά τα νέα επιχειρηματικά σχήματα.

Ο ελληνικός χώρος διαθέτει έναν αρκετά μεγάλο πλούτο προς εκμετάλλευση, και το πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι ποιος θα καρπωθεί τον πλούτο αυτό.

Ξένοι επενδυτές που διαθέτουν τα πιο πάνω χαρακτηριστικά ή έλληνες επιχειρηματίες που θα τα ενσωματώσουν;

Αξιολόγηστε την επιχείρησή σας στις νέες συνθήκες αγοράς
Μarketing Analysis
www.face.com.gr

Brought to you by Golden Deal

14 July 2011

ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΦΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ BULGARI




Η αγορά των πολύτιμων αντικειμένων και των ακριβών κοσμημάτων δε λεει να πάρει τα πάνω της γι αυτό οι οίκοι κοσμημάτων καταφεύγουν στις δοκιμασμένες λύσεις του παρελθόντος. Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα τα πολυτελή κοσμήματα είχαν αναφορές σε σύμβολα και στοιχεία από ένδοξους πολιτισμούς της ιστορίας.

Το σύμβολο του φιδιού υπήρχε σαν θέμα σε αιγυπτιακά και αρχαία ελληνικά κοσμήματα και είχε χρησιμοποιηθεί επίσης και σε κοσμήματα της Bulgari στις αρχές του 20ου αιώνα. Το θέμα του φιδιού επαναφέρει η Bulgari στη νέα σειρά κοσμημάτων και ρολογιών Serpenti. Τα βραχιόλια και τα ρολόγια της νέας σειράς τυλίγονται στον καρπό και αποτελούνται από πολυγωνικά στοιχεία που μοιάζουν με τις φολίδες του δέρματος του φιδιού. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι λευκός και ροζ χρυσός, διαμάντια, σκαλιστός όνυχας και κοράλλια.

Golden Deal

13 July 2011

Ότι γυαλίζει είνα κέρδος

Ο χρυσός μας φέρνει πιο κοντά, ήταν το σλόγκαν της παλιάς διαφήμισης. Και δεν είχε άδικο. Μόνο που στις μέρες μας μας φέρνει πιο κοντά στα κέρδη.

Μην πανικοβληθείς βέβαια και ρευστοποιήσεις ότι έχεις και δεν έχεις για να αγοράσεις λίρες και ράβδους! Θέλει προσοχή, οργάνωση και προπάντων υπομονή. Ο χρυσός δεν είναι εύκολο παιχνίδι. Είναι επένδυση που κινείται στην ίδια κατηγορία με τα ακίνητα. Θέλει υπομονή και δεν ρευστοποιείται πάντα εύκολα.

Για την αποθήκευση ολόκληρης της ποσότητας χρυσού που υπάρχει στη γη, δε χρειάζονται παραπάνω από 8.000 κυβικά μέτρα. Ένας κύβος με άλλα λόγια, με ακμή 20 μέτρων σε κάθε πλευρά. Για τη μεταφορά του βασιλιά των μετάλλων θα αρκούσε ένα σύγχρονο δεξαμενόπλοιο, αν και το πλοίο θα βούλιαζε, εξ αιτίας της μεγάλης πυκνότητάς του. Αρκετά όμως με τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.

Αν υποθέσουμε ότι στα απόνερα της καταστροφής του ελληνικού χρηματιστηρίου, κάπου στο 2001, είχες αγοράσει χρυσές λίρες, θα είχες δώσει κοντά στα 70 ευρώ για κάθε μία. Σήμερα για το ίδιο νόμισμα θα δώσεις 176 ευρώ! Αντίστοιχες είναι και οι τιμές πώλησης. Όχι κι’ άσχημα…

Δες το ως επένδυση ασφαλείας και όχι ως μέσο για να δημιουργήσεις άμεσο κέρδος. Οι απλοί άνθρωποι αγοράζουν λίρες για …να μπορέσουν να ξεφύγουν από τον πανικό «λαδώνοντας» αν γίνει πόλεμος. Οι πλούσιοι αγοράζουν χρυσές ράβδους για να τις κρύψουν σε τραπεζικές θυρίδες για παρεμφερείς λόγους. Με τον χρυσό δεν θα πας για ψώνια. Τουλάχιστον ελπίζω πως όχι. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή κι ας τα δούμε όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται.

Στα πολύ απλά πρώτα. Χρυσές λίρες αγοράζεις επισήμως από την Τράπεζα της Ελλάδος, μέσω των ειδικών γκισέ στο υπόγειο των κεντρικών γραφείων στην Πανεπιστημίου. Η τιμή της λίρας ακολουθεί με ακρίβεια τη διακύμανση του χρυσού στις διεθνείς αγορές. Μπορείς φυσικά να τις βρεις και αλλού αλλά θέλει προσοχή. Κυκλοφορούν και πλαστές και λειψές, ελλιποβαρείς δηλαδή. Εκτός και αν έχεις άνθρωπο απολύτου εμπιστοσύνης στον τομέα των κοσμημάτων, δεν θα μπορέσεις να ελέγξεις σωστά τις λίρες που θα σου προτείνει ένας ιδιώτης. Τώρα αν έχεις και θέλεις να πουλήσεις είναι άλλο θέμα.

Στο επενδυτικό κομμάτι, σου είπα πριν ότι οι λίρες και ο χρυσός γενικότερα δεν είναι τα πιο εύκολα «εμπορεύματα» για να ξεφορτωθείς –εξαιρείτε η τρέχουσα περίοδος που όλοι αγοράζουν χρυσό γιατί φοβούνται το μετρητό.
Υπάρχουν όμως άλλα προϊόντα που διαπραγματεύονται το χρυσό με τα μετρητά σου. Η τράπεζά σου θα σε ενημερώσει ότι υπάρχουν «αμοιβαία κεφάλαια χρυσού» με αποδόσεις που κινούνται γενικώς ανοδικά αλλά σίγουρα δεν είναι εγγυημένες. Οι εταιρείες προτείνουν ως ελάχιστο χρόνο επένδυσης σε χρυσό τα πέντε χρόνια.

Για τους πιο προχωρημένους: Το να αγοράσεις χρυσές λίρες ή ράβδους είναι μια σχετικά ασφαλής επιλογή. Εκτός όμως από την αγορά εμπορεύματος, υπάρχουν και οι εταιρείες εξόρυξης χρυσού, με τις οποίες μπορεί να γίνει διαπραγμάτευση με την μετοχή τους, συνδυαστικά με την τιμή του μετάλλου. Ωστόσο εκεί οι πιθανότητες εγκλωβισμού αυξάνονται - και φυσικά υπάρχει πλέον το καθαρά χρηματιστηριακό ρίσκο από την αυξομοίωση της τιμής της μετοχής.

Από την άλλη, εκείνοι που ασχολούνται σχολαστικά και επισταμένα με το άθλημα, ψάχνουν ακόμα και τις μικρές λεπτομέρειες. Όλες οι λίρες δεν είναι ίδιες. Υπάρχουν χρονολογίες που η αξία τους είναι πολλαπλάσια μιας κοινής. Χαρακτηριστικά όπως χώρα προέλευσης, έτος, χυτήριο, παίζουν ρόλο.

Σε απλά Ελληνικά λοιπόν: Ο χρυσός για έναν ιδιώτη με μικρή αποταμίευση ισοδυναμεί με ένα χωράφι στη μέση του πουθενά. Το αγοράζεις για να μην καταναλώσεις τα ίδια χρήματα σε τηλεοράσεις, αυτοκίνητο και gadget. Και το αφήνεις για αργότερα. Overall πάντως, η απόδοση είναι εγγυημένη.


Από: Χρήστος Δασκαλόπουλος

Golden Deal

12 July 2011

Το διαμάντι στη ζωή μας

Koh-i-Noor

Koh-I-Noor σημαίνει «βουνό του φωτός» στην περσική. Το όνομα Κοχινούρ δόθηκε σε διαμάντι βάρους 186 καρατίων που βρέθηκε στην Ινδία και είναι το παλαιότερο από τα διάσημα διαμάντια. Διάφοροι θρύλοι συνδέονται με την προέλευση του πολύτιμου λίθου και την πορεία του ανά τους αιώνες. Σε έναν απ’ αυτούς το διαμάντι χάνεται μετά από μια μάχη και το βρίσκει μια γυναίκα που το δωρίζει στον ναό του Σίβα, όπου και κόσμησε το μέτωπο μιας θεάς ως τρίτο μάτι. Ο θρύλος θέλει το Koh-i-Noor («Το βουνό του φωτός») να έχει κλαπεί από τον θεό Κρίσνα, ενώ αυτός κοιμόταν. Σύμφωνα με τον Σίβα, «αυτός που έχει δική του την πέτρα θα κυριαρχήσει στον κόσμο, αλλά ταυτόχρονα θα έχει και μεγάλη κακοτυχία, διότι μόνο ένας θεός ή μια γυναίκα μπορεί να φοράει την πέτρα ατιμώρητος».

Λιγότερο θρυλική και πιο πιθανή είναι η εκδοχή σύμφωνα με την οποία η πέτρα βρέθηκε το 1304 στο νότιο τμήμα της Ινδίας, στην Γκολκόντα της επαρχίας Άντρα Πραντές, έναν από τους πρώτους τόπους εξόρυξης διαμαντιών (διαμάντια εκτός Ινδίας πρωτοβρέθηκαν στη Βραζιλία το 1730). Η πρώτη περίοπτη θέση του ήταν στο στέμμα του μαχαραγιά της Γκολκόντα. Άλλαξε χέρια αρκετές φορές καθώς η εξουσία μεταβιβαζόταν με μάλλον ανώμαλους παρά ειρηνικούς τρόπους, για να καταλήξει το 1526 στα χέρια του Μπαμπούρ (Babur) που το κατέκτησε από τους Rajahs της Malwa. Φημολογείται ότι είχε τοποθετηθεί στον γνωστό θρόνο Peaccock, ο οποίος φτάχθηκε από τον Σάχη Jahan. Ο Μπαμπούρ ήταν Τουρκομογγόλος κατακτητής, απόγονος του Τζένγκις Χαν και του Ταμερλάνου, που εξόρμησε από την Καμπούλ και κατέκτησε την Ινδία (το σουλτανάτο του Δελχί), όπου ίδρυσε τη Μογγολική αυτοκρατορία της Ινδίας. Ο Μπαμπούρ άφησε πίσω του μια περίφημη βιογραφία, στην οποία έχουμε την πρώτη ιστορική αναφορά στο διαμάντι.

Η πέτρα ανήκε στους Μογγόλους αυτοκρατόρες μέχρι τον 18ο αιώνα, όταν η αυτοκρατορία κατέρρευσε. Το 1732 ο Πέρσης στρατηγός Ναντέρ αυτοανακηρύχτηκε Σάχης, αφού είχε κατακτήσει τις γειτονικές χώρες, και έβαλε σαν στόχο του την κατάκτηση και της Ινδίας. Ο αυτοκράτορας Μωάμεθ έχασε την αποφασιστική μάχη και παρέδωσε στον Ναντέρ Σαχ τα αμύθητα πλούτη του. Όταν ο Ναντέρ έπιασε στα χέρια του το περίφημο διαμάντι, αναφώνησε «Ω, Κοχ-ι-νούρ!» και από τότε (1739) το διαμάντι φέρει αυτό το όνομα.

Το Κοχινούρ δεν έφερε τύχη ούτε στον Ναντέρ γιατί δολοφονήθηκε το 1747 από τους συνεργάτες του. Είναι πιθανόν το διαμάντι να ταξίδεψε από το Αφγανιστάν με φρουρό του Ναντίρ που το έσκασε όταν ο Σάχης δολοφονήθηκε για να προσφερθεί στον Ranjit Singh σε αντάλλαγμα στρατιωτικής βοήθειας η οποία άλλωστε δεν έφθασε ποτέ. Mετά την πτώση της Περσικής αυτοκρατορίας το διαμάντι επέστρεψε στην Ινδία. Πέρασε από τον έναν τύραννο στον άλλο και το 1833 κατέληξε στα χέρια του μαχαραγιά του Πουντζάμπ, Ραντζίτ Σινγκ. Όταν αυτός ζήτησε να μάθει την αξία της πέτρας, του δόθηκε η εξής εκπληκτική απάντηση: «Πάρε πέντε πολύ δυνατούς άνδρες. Ο πρώτος να πετάξει μία πέτρα στο βορρά, ο δεύτερος μια πέτρα στην ανατολή, ο τρίτος στο νοτιά, ο τέταρτος στη δύση και ο πέμπτος στον ουρανό. Όλον αυτό το χώρο αν τον γεμίσεις με χρυσάφι δεν θα φτάνει την αξία του Κοχινούρ». Ο Ranjit Singh της Punjab πέθανε το 1839.

Ο μαχαραγιάς της Λαχώρης έδεσε το διαμάντι σε ένα βραχιόλι διακοσμημένο με χρυσό και το φύλαξε στο θησαυροφυλάκιό του, όπου και έμεινε για δέκα περίπου χρόνια μετά τον θάνατό του. Στο μεταξύ, η πέτρα ήταν γυαλισμένη υποτυπωδώς και ζύγιζε περίπου 186 καράτια. Το 1849, μετά τoν πόλεμο των Σιχ και των Βρεταννών κατασχέθηκε μαζί με όλους τους άλλους θησαυρούς της Λαχώρης από την Εταιρεία των Ανατολικών Ινδιών και τον λόρδο Λόρενς. Ο λόρδος Νταλχάουζι (Dalhousie) δώρισε το Κοχινούρ στη βασίλισσα Βικτορία, που έγινε αυτοκράτειρα της Ινδίας το 1877 — ένα υπέροχο δώρο αφού εκείνη την εποχή η αξία της πέτρας έφτανε τα 700.000 δολάρια. Οταν το διαμάντι ήρθε από την Ινδία ζύγιζε 1896 καράτια. Αργότερα κόπηκε σε 108,93 καράτια.

To διαμάντι εκτέθηκε στο Saint James Palace το 1850 με την ευκαιρία της επετείου των 250 χρόνων από την ίδρυση της Εταιρείας των Ανατολικών Ινδιών. Το 1851 εκτέθηκε στο Crystal Palace στο Λονδίνο: το κοινό απογοητεύτηκε από το θέαμα επειδή, λόγω της κακής στίλβωσής του, το «βουνό του φωτός» δεν έλαμπε όσο θα μπορούσε να λάμπει αν τον είχαν γυαλίσει σύμφωνα με τις νέες τεχνικές εκείνης της εποχής. Η βασίλισσα Βικτορία αποφάσισε να αναθέσει την καινούργια του κοπή στον κόπτη Voorzanger, παρουσία του πρίγκιπα Αλβέρτου και του δούκα του Ουέλινγκτον. Χρειάστηκαν τριάντα οκτώ ημέρες για να κοπεί η πέτρα στην υπέρλαμπρη σημερινή οβάλ μορφή του βάρους 108,93 καρατίων.

Η βασίλισσα Βικτορία το τοποθέτησε σε μια καρφίτσα και όρισε ότι το Κοχινούρ θα μπορούσε να φορεθεί μόνο από βασίλισσα. Έτσι το διαμάντι φορέθηκε από τη βασίλισσα Αλεξάνδρα ως μέρος του στέμματος κατά τη στέψη της το 1902. Το 1911 αποτέλεσε το κεντρικό κομμάτι στο στέμμα της βασίλισσας Μαίρης. Το 1937 η πέτρα δέθηκε στο Βασιλικό Στέμμα της βασίλισσας Ελισάβετ (μητέρας της σημερινής βασίλισσας). Οι Ινδοί πατριώτες, όμως, είναι ήδη βαθιά προσβεβλημένοι από το γεγονός ότι τόσα χρόνια μετά την ανεξαρτησία το ανεκτίμητο αυτό διαμάντι βρίσκεται ακόμη στην κατοχή του αγγλικού θρόνου. Ετσι το 1990, το Ινδικό Κοινοβούλιο ζήτησε επισήμως να επιστραφεί το Κοχινούρ στην πατρίδα του. Για τους Ινδούς η πέτρα αυτή είναι μέρος της ιστορίας της χώρας και η παρακράτησή του από την Βρετανία απλώς υπενθυμίζει το ιμπεριαλιστικό παρελθόν. Πολλές, όμως επιπλέον, είναι οι διενέξεις που ακολουθούν αυτό το διαμάντι. Το Πακιστάν, το Ιράν και οι Ταλιμπάν, όλοι ζητούν την επιστροφή του. Προς το παρόν εκτίθεται στον Πύργο του Λονδίνου μαζί με τα υπόλοιπα βασιλικά κοσμήματα, περιμένοντας την μεγάλη μέρα της επιστροφής.


Author: Φ.Μ., Ν.Λ.
Τελευταία Ενημέρωση: 03. Μαρ, 2010
Golden Deal
--------------------------------------------------------------------------------

10 Tips On How To Get Rich Fast

Wouldn’t it be wonderful if you could get rich tomorrow? What would you do with all that money? Well believe it or not it can be done. Now I didn’t say it would be easy I just said you could do it. Here are 10 tips on how to get rich fast.

1. Invest - Start young. In fact start while you are in elementary school, kindergarten is even better. It’s the beauty of compound interest and over time your money will grow into a nice nest egg. Okay if you are reading this you are probably too old to start in elementary school but you can get your kids hooked. As for you the best plan of defense is to invest 50% of your salary in a high risk market fund or the penny stock market. You’ve got a 50-50 chance. You’ll either make a million or be broke in 90 days.

2. Marry Rich - Now how difficult can this be? All you need to do is find someone who has loads of money and marry them. Okay I didn’t say you’d be happy just rich. Perhaps not a solution for most of us but it apparently works for a few.

3. Win The Lottery - Ya ya I know the odds of getting struck by lightening are better than the odds of winning the lottery but you can’t win if you don’t try and it’s one of the few ways I know of that you can get rich fast.

4. Rich Parents - If you come from a wealthy family then you are half way there. All you have to do is stay in their good books and convince mom and dad to not spend their money and leave it to you when they pass. After all why should your parents get to enjoy the wealth they reaped?

5. Get An Education - Go to school for lots of years, accumulate plenty of debt, and choose a career that pays big bucks. After about 10 years in your profession you should be rolling in the dough and you might even be filthy rich before you get old

6. Become A Star - Heck if Jennifer Aniston or Nicolas Cage can do it why can’t you. A couple of acting lessons and you should be set. All you need to do is head to Hollywood and strike it big. One good movie and you’ll be set for life.

7. Invest In Real Estate - Buy high sell low – whoops I think I got that backwards. Buy low, wait 10 years, 20 years, maybe even 30 years but inflation will have your investment growing by leaps and bounds and you could be filthy rich especially if you bought in an up and coming city while house prices were still low. Now if you bought in Hicksville USA you may have a problem. It might take more than your lifetime to see any dramatic increases. Oh well you can leave it to your kids who can leave it to their kids and in another 100 years or so someone’s going to be sitting pretty.

8. The Internet Way - Heck where have you been. A quick search on the Web will reveal plenty of sites that will teach you how to make $50,000 a day. Now I think most of us could live quite comfortably on that don’t you? All you need to do is part with about $500 and they’ll tell you the secrets of wealth in one page or less. If the first one doesn’t do it for you perhaps you might want to try a few more. Oh wait a minute. Perhaps what you need to do is set up one of these sights, then you’ll be the one getting rich off the other poor fools that part with their $500.

9. Bank Robbery - Okay highly illegal and could land you a lifetime in the slammer but desperate needs require desperate measures. After all if you get caught you might not be rich but you’ll have free room and board for the rest of your life and then you could write a book about what not to do when robbing a bank and well see you could get rich from your book. And even better, you’ll stay rich because there is really no place to spend it while in jail.

10. High Risk Work - Take on those high risk jobs no one else wants. You know counselor in Iraq, bean counter in Afghanistan, Oil tycoon in Iran. But hey if you live through it you’ll be rolling in the dough. What does it matter that 99% never live through it. You’ve got a 1% chance and when it comes to getting rich those are pretty good odds.

Sure most of these ideas are pretty off the wall but if getting rich fast was easy wouldn’t we all be rich? Then what fun would there be in that? We’d all have too much money and probably be bored to tears. So why not aim for better life with good friends, love, happiness, and enough money to live comfortably but not so much that you stop dreaming about what you would do if you were rich.


Jude Minar

Brought to you by Golden Deal